Site Loader

Dobry trening na schudnięcie

Trening na bieżni to jeden z najlepszych pomysłów. Przy czym niekoniecznie trzeba ćwiczyć na bieżniach, jakie najczęściej znaleźć można na stadionach sportowych. Wręcz przeciwnie, ponieważ dzisiaj ze spokojem można zakupić bieżnię do domu. Dzięki niej będzie można ćwiczyć każdego dnia bez względu na pogodę. Na dodatek jest to takie urządzenie, które ze spokojem może być użytkowane podczas oglądania ulubionego filmu w TV. Jak ułożyć trening, aby móc wykorzystać do nich bieżnie z MarboSport?

Strój do ćwiczeń

Żaden trening nie może się odbyć, jeżeli nie będziemy mieli stroju do ćwiczeń. Trenując na siłowni dbamy o swój jak najbardziej profesjonalny wygląd, który jest tak dzisiaj propagowany przez znanych trenerów personalnych. Nie ma się czemu dziwić, ponieważ nie chcemy źle wyglądać na początku swojej drogi i walki o lepszą sylwetkę. Posiadając bieżnię w domu nie musimy z kolei przykładać wagi do tego, aby mieć wyszczuplające legginsy, czy też dopasowany podkoszulek. Trenując na bieżni można zdecydować się na swoje ulubione, powyciągane spodnie dresowe i luźną koszulkę. Trzeba jednak przywiązać bardzo dużą wagę do tego, jakie obuwie mamy na sobie. Do biegania (nie tylko na bieżni) potrzebne są odpowiednio wyprofilowane buty, dzięki którym stopa i cała noga będą odpowiednio zabezpieczone. Takiego rodzaju obuwie warto zakupić w profesjonalnym sklepie, gdzie znaleźć można różnego rodzaju buty dla kobiet i dla mężczyzn.

Dobrze zaplanowany trening

Trening na bieżni musi rozpocząć się od rozgrzewki. Nigdy na żadne urządzenie (nawet na rowerek stacjonarny!) nie można wsiąść bez uprzedniego rozgrzania stawów i całego ciała. W inny sposób można samodzielnie zrobić sobie krzywdę, dlatego należy o tym pamiętać. Kilkanaście pajacyków, trucht w miejscu, skłony do ziemi i do sufitu, kręcenie nogami w jedną i w drugą stronę, rozgrzanie nadgarstków, itd. – taka rozgrzewka nie zajmuje dużo czasu, a może ochronić nasze zdrowie i kondycję fizyczną. Tak samo ważne jest rozciąganie po zejściu z bieżni, któremu można poświęcić maksymalnie do pięciu minut. Nie jest to dużo czasu, a dzięki temu kolejnego dnia będziemy w stanie ponownie wejść na bieżnię, aby wykonać dobrze zaplanowany trening. Na samej bieżni warto zastosować interwały, czyli zmienne tempo treningów, dzięki czemu będziemy w stanie dłużej trenować, a co za tym idzie ilość spalonych kalorii będzie większa. Dzisiaj bieżnie bez problemu można zakupić za małe pieniądze do użytku domowego, aby móc rozpocząć swoją walkę o lepszą sylwetkę.

Muzyka ArthurHidden - pl.freepik.com

Jak ćwiczyć bieganie w domu?

Bieganie daje ogromną satysfakcję, dlatego warto się na nie zdecydować. W szczególności, jeżeli można biegać po dworze, dzięki czemu można cieszyć się fantastycznymi widokami na dworze. Warto biegać na dworze, ale nie zawsze jest taka możliwość. Aczkolwiek należy przyznać, że najwytrwalsi biegacze trenują na dworze bez względu na czynniki atmosferyczne. Z kolei dla osób mniej wytrwałych dobrym pomysłem są bieżnie, które pomogą w efektownym treningu w warunkach domowych.

Jak ćwiczyć na bieżni?

Na bieżni trenuje się w taki sam sposób, jak na dworze. Z tą jedną różnicą, że nie ruszamy się z domu. Po pierwsze rozgrzewka – dbajmy o swoje zdrowie, abyśmy mogli jak najdłużej cieszyć się bieganiem. Każdy z nas zna kilka podstawowych ćwiczeń, dzięki czemu będzie można wykonać rozgrzewkę. Należy pamiętać o tym, aby po rozgrzewce wchodzić na bieżnię, która już jest uruchomiona. Pas biegowy powinien w pierwszej kolejności być na wolnym poziomie, dzięki czemu z czasem będzie można przyspieszyć do szybszych obrotów. Bieganie zawsze należy dopasować do swoich możliwości. Jeżeli jesteśmy na początku swojej drogi z bieganiem na początku nie warto przekraczać trzydziestominutowego czasu biegania. Do tego można doliczyć rozgrzewkę oraz rozciąganie i wyjdzie z tego trening, który łącznie będzie miał około 40 minut. Jest to doskonała propozycja dla amatorów, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z takim urządzeniem. Z czasem będzie można pomyśleć o tym, aby wydłużyć intensywność i długość swoich treningów.

O czym należy pamiętać?

Trenując na bieżni należy pamiętać o tym, aby zachować kilka podstawowych zasad. Pierwsza z nich została już wspomniana. Uruchomienie pasa bieżni zanim człowiek na nią wejdzie. Każda nowoczesna ma specjalnie zaznaczone boczne stópki od których należy rozpoczynać wejście na bieżnię. Dzięki temu nikt już na samym początku nie będzie w stanie zrobić sobie krzywdy. Podczas biegu należy patrzeć przed siebie. Wielu sportowych specjalistów zaleca ustawienie bieżni przy oknie lub przed telewizorem, dzięki czemu obraz nie będzie jednostajny. Wystarczy tylko spojrzeć na to, gdzie bieżnie ustawione są w siłowniach, aby zrozumieć, że w tej zasadzie znajduje się ogromne ziarno prawdy. Patrzenie przed siebie może także zachować prostą sylwetkę, a co dalej za tym idzie kręgosłup nie będzie obciążony. Bieganie będzie sprawiało nam satysfakcję, jeżeli nie będziemy odczuwali przy tym żadnych boleści. Pamiętając o tym za każdym razem chętnie wrócimy na bieżnię.

Zdjęcie utworzone przez ArthurHidden - pl.freepik.com

Czy warto biegać?

Bieganie to jedna z najczęstszych form aktywności sportowej. Na wiosnę wiele osób decyduje się o tym, że zacznie systematycznie korzystać ze ścieżek biegowych, jakie dzisiaj można znaleźć w wielu miastach. To dobrze i warto wytrwać w takim postanowieniu. To jednak nie oznacza, że bieganie można tylko i wyłącznie uprawiać w porze ciepłej. Biegać można przez cały rok. W szczególności, jeżeli ma się bieżnie pod ręką, które dzisiaj można bez najmniejszych problemów zakupić w specjalistycznych sklepach sportowych.

Urozmaicony trening biegowy

Wiele osób zarzuca bieżniom, że są one za nudne. Biegając na dworze nie tylko możemy podziwiać fantastyczne, zmienne widoki, ale również cieszyć się obecnością świeżego powietrza. Czy to oznacza, że bieżnie nie są dobre? Nie. Bieżnie są naprawdę doskonałym urządzeniem sportowym (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-Cardio_Bieznie-1023.html), które przy odpowiednim przygotowaniu mogą stanowić podstawę do urozmaiconego treningu. Wystarczy tylko pod ręką mieć ulubioną muzykę lub też audiobooka i słuchawki. Do tego przyda się smartfon lub inne poręczne urządzenie, które będzie można umieścić w specjalnym pokrowcu i można rozpocząć bieg. Wielu specjalistów od biegania na bieżni zauważa, że dzięki temu mają doskonałą okazję do tego, aby nadrobić zaległości w czytaniu książek. W szczególności, że dzisiaj wiele audiobooków online dostępnych jest za darmo. Nie tylko można poćwiczyć swoją kondycję, ale również wzbogacić się duchowo podczas biegania na bieżni.

Woda do biegania

Niezależnie od tego, czy biegamy po dworze, czy też na bieżni, nigdy nie możemy zapomnieć o odpowiednim poziomie nawodnienia. Picie wody,  w szczególności pod wpływem wysiłku fizycznego, jest bardzo ważne. Jeżeli zadbamy o odpowiedni poziom nawodnienia możemy być pewni, że nasza kondycja fizyczna i możliwości na pewno się nie zmniejszą. Dlatego tak ważne jest spożywanie przynajmniej dwóch litrów wody dziennie. Warto wypijać czystą wodę, ale woda może też być przyjmowana pod postacią herbat (najlepsza jest zielona) lub kawy. Przy tej okazji warto zrezygnować z obecności słodzika i innych cukrów, ponieważ są one zbyt kaloryczne. Mówiąc o piciu wody należy pamiętać o ograniczeniu napojów gazowanych i soków, które zawierają duże ilości konserwantów i szkodliwych substancji. Do tego są one kaloryczne (wbrew temu co pisze na butelce) i dlatego należy całkowicie z nich zrezygnować. Do biegania przyda się czysta, źródlana woda, którą można trzymać przy bieżni w małej, poręcznej butelce.

Kobieta autorstwa lyashenko - pl.freepik.com